måndag 16 maj 2011

Loppis-fynd!

God kväll!
Här kommer ett litet måndagskvälls inlägg från mig. Det blir ju lite dåligt med blogginläggen nu när jag bara har öppet torsdag- lördag. Så därför tänkte jag göra ett litet inlägg som inte handlar om nyheter i butiken. Jag vet ju hur trisst det är att kika in på en blogg som aldrig uppdateras. :)


I helgen gjorde jag ett riktigt Loppisfynd. Innan vi kom till lördagens loppis sa jag att jag ville ha en röd brödburk. Min tanke var att leta hela sommaren, men jag behövde inte leta alls. Efter 10 minuter stod den mitt framför näsan på mig. Skojar ni att jag blev glad?


Innan ni får se min fina röda brödburk ska jag visa er några bilder från mitt kök. Jag tänkte visa er mitt hem rum för rum, dels för att jag vet att tjejen jag köpte lägenheten av är nyfiken att se hur det ser ut. Så här kommer köket:


Dagen brukar antingen börja eller sluta med en kopp te i mina glada prickiga muggar. För er som inte känner mig så kan jag berätta att jag fullkomligt älskar prickigt!



Denna gamla konservburk hade pappa i källaren, den hade fått perfekt slitage så den knyckte jag av honom. Han trodde jag skämtade när jag sa att jag ville ha den som blomkruka. Men se nu pappa vad fint det är med en pelargon i.


För att få in så mycket ljus som möjligt i köket har jag vita spetsgardiner, och i fönstret blommar pelargoner och mina underbara orkidéer som bara blommor om och om igen.


Bordet och stolarna har jag själv gjort iordning, det är en gammal björkgrupp. På mattan ligger Chicio och vilar efter maten. En svart fondvägg har jag nyligen tapetserat i köket för att få lite kontrast mot kaklet.



En av Emmas brädor hänger på en köksvägg i köket...



Här är min brödburk. Visst är den fin? Passar perfekt in i mitt röda kök!! :)


I köket trivs jag, här brukar jag ofta stå och baka!



Något som nästan alltid finns i mitt kök är Lime, för Lime är bra att ha till allt! Både i mat och i dryck!



Det var en liten glimt från mitt kök. Vi får se viliket rum ni får se härnäst.


Önskar er en skön Måndagskväll!


Kram!

1 kommentar:

  1. Hihi va söt du är... så kul att se hur fint du har det. superfint!! / förra ägaren;)

    SvaraRadera