lördag 14 maj 2011

Blommigt & Sockervadd!

Hej på er!


Idag är det Lördag och morgonen har spenderats tillsammans med mamma och syster Stina på Loppis. Idag var det faktiskt kallt ute, man skulle nästan ha tagit på sig vantarna. Det var skönt att komma till jobbet och värma sig sen.


Idag ska jag visa er två nya saker, båda är blommiga:



Underbar gammal burk med blommor 250:-



Man kan aldrig få för många gamla burkar tycker jag. :)



Fyll den med goda kakor, gör en sparbössa av den, eller ha tepåsarna i den...


3 Ljuvliga fat från Gustavsberg

Ett djupt fat 120:- (27 cm)

2 st ovala fat 60:-/st (26 cm)


Porslinet heter "Alva"

Varför inte ge ett litet fat till Alva på dopdagen?

Igår fick jag umgås med en Alva, och en Wilma. Jag fick äran att låna med mig två söta små prinsessor och gå på Cirkus här i stan. Vi hade två superroliga timmar, jag har inte varit på cirkus sedan jag var liten. Mest imponerad var jag av djuren, som de lärt många avancerade trick. Man fick lite tips på vad man kan lära Chico. :)






Det bästa var ändå Sockervadden! ;)


Ikväll väntar födelsedagsmiddag hos pappa, som fyllde år igår och sedan blir det final i Schlagerfestivalen! Jag är laddad till tusen!


Jag hoppas att ni får en riktigt skön helg!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar