tisdag 17 maj 2011

Svart, Vitt och Rosa!

Hej på er!

Ikväll fortsätter jag att visa er bilder från mitt hem. Vi har nu kommit till vardagsrummet. Vardagsrummet går i färgerna vitt, svart och rosa. Jag är ju en sån där rosa-tokig tjej jag. :)



Här sitter jag och tittar på tv, har middagsbjudningar. Min läshörna är även här...



Idag plockade jag min första bukett med liljekonvalj, det är verkligen den underbaraste doften jag vet. Är det någon som har tips på något doftljus som luktar liljekonvalj kanske? Det är ju bara några veckor om året man får njuta av blomdoften.



Här hänger min pampiga spegel



Under spegeln har jag en lägre skänk, och i skänken har jag allt från stearinljus-förråd till verktyg.


En ekgrupp med lite rosa ljus på och självklart en rosa pelargon... i bakgrunden skymtar min dvd-samlig bakom ett draperi av spets. Jag tycker mycket om att se film.


Bakom soffan har jag gjort en fondvägg för att få lite liv i rummet, övriga väggar är vita. Bordet är ett 50-tals bord i Teak och soffan och mattan kommer från Ikea. Har hittills inte hittat någon skönare soffa än Eketorp! :) Fåtöljen kommer från Möblerabutiken.


Jag tycker om att byta färger i inredningen, just nu är det rosa här inne. Det är så lätt gjort att byta gardiner, filt, ljus och kuddar och vips är det ett nytt rum.



Jag trivs i vardagsrummet, här är det även så fint golv, ekparkett.



Idag har det varit omväxlande väder vill jag lova. Ena stunden hällregn och andra stunden solsken. Kvällen blev iallafall fin och jag har just varit ute med Chico på elljusspåret och nu sover han gott. Jag har spenderat större delen av dagen nere i butiken idag, håller på att måla några möbler som ni ska få se på torsdag.


I morgon har jag fullt upp, men jag ska försöka hinna visa er mitt sovrum också!

Hoppas ni haft en bra dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar