lördag 27 november 2010

På min önskelista i år...

Jag älskar verkligen klänningar!
Tyvärr bor vi i ett kallt land så dessvärre kan jag inte ha klänning varenda dag, annars skulle jag helt klart ha haft det. Jag blir liksom glad när jag hoppar i en av mina klännigar. Jag har en och annan hemma i garderoben och den fylls hela tiden på med nya.
Jag har faktiskt ett litet projekt på G hemma nu. Jag har plockat fram min symaskin (som jag använt en enda gång sen jag fick den). Nu ska jag ge mig på att försöka sy mig en riktigt snygg 50-tals klänning. Det kommer nog ta ett tag, men jag lovar er att visa er resultatet, även om jag kanske får skämmas då. Hihi. :)
Här är några klänningar som står högt på min önskelista i år:

Åhh vill ha!

Häftig Swingklänning i svart med vita prickar


Visst är denna sailorklänning från Bettie Page helt underbar?
Har ni något tips på Second Hand butiker/Vintageaffärer/Loppisar som säljer snygga 50-tals klänningar?
Glöm inte bort Julskyltningen i morgon- Välkomna mellan 14-18!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar