söndag 9 oktober 2011

Irland

Hej!
Idag är det Söndag och jag ska strax åka på auktion. Men först ska jag visa er lite bilder från min vistelse i Dublin. Jag hade en helt underbar semester och flygningen som jag bävat så för gick strålande. På vägen hem var det dock oväder och planet for i alla möjliga riktningar men jag klarade av det också.


Emma, som jag åkte  och hälsade på, har jag känt sedan sjunde klass.  Här vid Bulls Island, friska vindar var det!



Detta ställe: Bibi's vann överlägset priset för bästa maten. Två systrar som driver detta ställe, en är kock och en är kläddesigner. Mysigt ställe som varmt rekomenderas!

Mummmms...

En dag på stan fylld med shopping!

Floden Liffey flyter genom Dublin

Jag som är ett smörgås-fan gillade denna lunch-meny

Emma skämde bort mig och lagade amerikanska pannkakor till frukost

Som serverades med lönnsirap från Canada.

Botaniska Trädgården

Vad gillar ni min kombinering gummistövlar och päls? :)



Som sagt, jag hade en underbar vistelse i Dublin. Tusen tack Emma och Phil för att jag fick komma och hälsa på er och för att ni visade mig Dublin. Jag ser fram emot nästa tripp när det bär av ut i sagolandskapen!

Efter dessa dagar i Dublin känner jag mig lite som en ny människa faktiskt.Utvilad, stressfri, inspirationsrik och stärkt som människa. :)

Nu bär det av på Auktion, i morgon kommer nya grejer i butiken ut här på bloggen. Kika gärna in då.
Glöm inte bort bloggtävlingen, den 10 oktober drar jag en vinnare!

Kram till er alla!

1 kommentar:

  1. Jag är oerhört beklämd! Din inbjudan måste har kommit bort på något vis, posten är inte att lita på i dessa tider, men om jag vetat, hade jag självfallet följt med. Tycker dock det råder en viss oklarhet i ditt, i övrigt eminenta inlägg. Har du hunnit mellanlanda i London också?

    Då jag betvivlar detta måste jag höja ett varningens finger för slarv i denna blogg. Slarv uppskattas inte, emedan strutar uppskattas. Länge sedan du hade ett sådant inlägg. Tyder det på ett svalnande intresse månne?

    Nå, nästa gång du skickar inbjudan kanske du kan använda nätet, något en kvinna i din ringa ålder torde behärska.

    Väl mött!

    Din ständige följeslagare

    Haokon

    SvaraRadera