tisdag 18 oktober 2011

Elsa Anderssons konditori

Hej!
Idag har jag varit och hämtat ett lass möbler, på samma vända passade jag på att träffa några gamla arbetskamrater i Norberg. Innan jag öppnade Vita Novum jobbade jag 2½ år som anmälningsmottagare på Polisen. Och eftersom jag idag ändå passerade Norberg så träffades vi några stycken på underbara Elsa Anderssons konditori. Norbergs stolthet.



Att tillverka och till saluhålla tårtor, pastejer och bakelser”, nämns i den första kungliga förordningen av 1834 års lag som tillåten verksamhet för välfrejdade kvinnor. Det tog Elsa Anderson fasta på, och första dagskassan den 7 maj 1916 var på 75 kronor och 22 öre.

Paj, räksmörgåsar och bakverk. Det finns så mycket smaskigt att välja bland hos Elsas



Inredningen är så otroligt charmig, det är helt klart värt ett besök för er som inte varit där. Gott och såå mysigt!


Hoppas ni haft en bra Tisdag!

Kram och Kram

2 kommentarer:

  1. Oh ja, visst är det mysigt! Och mycket gott i en trevlig miljö. Själv var jag där och fikade i somras, det liksom hör till den årstiden med små utflykter.
    Ha det bra vännen.
    /Cia

    SvaraRadera
  2. Det ska jag tänka på om jag besöker Norberg, ett besök på konditoriet. Mums vad gott..räkor...mmm. Kram Mimmi

    SvaraRadera