måndag 12 september 2011

Måndagsnyheter!

Hej på er!
Idag är det måndag och den här veckan planerar jag att göra iordning massa nya möbler. Idag ska jag visa er 3 nyheter som finns i butiken.
Svarta och snygga är dessa möbler och bra ihop passar de också!


Åttkantigt bord...
---med vackert arbetade ben
Bredd/Diameter: 50 cm
Höjd:74 cm
Pris: 500:-


Stolen är svartmålad och klädd i fuskfårpäls och kostar 750:-
(Dynans bredd är 42 cm)

Underbart gammalt slagbord
Dock är ena slagskivan slagen (den som är nedfälld på denna bild)

Men visst är det vackert? Själv föredrar jag dessa slagbord där sargen inte har någon låda, för där lådan brukar vara, blir det för trångt att sitta. Så detta bord tycker jag är att föredra om man vil ha många gäster på middag.

Färgen på slagbordet är ljuvlig, alldeles perfekt slitet med naturlig patina

Priset för slagbordet är 3.900:-


Måtten på bordet är:
Mittpartiets bredd med båda slagskivorna nedfällda: 72 cm (Vardera slagskiva är ca 60 cm)
Detta ger en totalbredd på 192 cm
Djup: 114 cm
Höjd: 75 cm

Jag vet ingen exakt ålder på bordet tyvärr, det är väl någonstans från 1800-talet.



Slagbordet är min absoluta favoritmöbel. De gamla nitade gångjärnen ger slagbordet sin genuina charm. Jag planerar själv att ha ett sådant här bord i mitt kök när jag en dag skaffar hus. Vid det slagbordet ska jag ställa en riktigt fin gammal kökssoffa. Jag har en bild i huvudet hur det ska se ut, för hemma hos en kompis mamma står både soffan och bordet jag drömmer om. :)



Det var allt för idag, nu ska jag återgå till att fixa iordning mer möbler åt er.

Hoppas att ni får en fin dag mellan skurarna!

3 kommentarer:

  1. Dig måste jag besöka när jag är i Ludvika nästa gång, hoppas jag hittar. Ha det bra. Mvh Mimmi

    SvaraRadera
  2. Är det min gamla mor du talar om månne? Jag har nog sett hur du sneglat och dreglat! (Jag gillar rim och sätter mer än gärna ett utropstecken när jag lyckats få till ett.)Vill dock bara höja ett varningens finger för slagbordet som tillhör min moder har en sådan där beryktad och, i ditt fall, fruktad, låda. Så utdela inte för mycket lovord! Kan dock försäkra dig om att sådana lådor rymmer många tidningar, och bilder om man så vill, på strutsar, och det kan ju vara intressant för dig, som har en sådan passion för detta djur, att veta.

    väl mött!
    Din förtrolige

    Hakon

    SvaraRadera
  3. Vilket UNDERBART vackert slagbord!
    Hoppas du fått mycket målat i veckan, själv tänkte jag mjukstarta idag fredag efter en lååååååång vecka :)

    Kraam Malin

    SvaraRadera