lördag 4 juni 2011

Lite av det mesta

Hej på er!

Idag när väckarklockan ringde studsade jag upp ur sängen, jag älskar lördagarna! Veckans bästa loppisdag och idag sken solen när jag vaknade halv åtta. Kan det bli bättre? Jag köpte en hel del till mig själv idag. Det blev som vanligt en hel drös med dvd-filmer, ett sällskapsspel för endast en tjuga. Sen köpte jag bestick i nysilver: 12 st knivar och 12 st gafflar för 60 kr! Det kallar jag fynd! Nu ska de bara putsas och sen kan jag bjuda alla jag känner på middag! :)



Efter jobbet idag blir det en snabb sväng till Smedjebacken, där drakbåtsfestivalen pågår och det är marknad och karuseller. Jag och Chico ska svänga förbi och träffa en kompis och kika runt. Sen ser jag fram emot en härlig kväll hemma hos ett par kära vänner i Borlänge.



Idag har jag en hel del småsaker att visa er. Först ut är denna underbara pidestal:



Pidestalen kostar 350:-




Söta små ribbor gillar jag





Hela detta set med 5 st stora porslinsburkar (H:15 cm) och 2 små (H:9 cm) kostar 400:-





Setet är märkt med Göteborg under och det finns: Frukt, Potatismjöl, Risgryn, Socker, Kaffe, kardemumma & Kanel





Tårtfatet som passar perfekt till alla härliga gräddtårtor med säsongens bär


250:- kostar fatet




Fatets diameter är 29 cm


6 st vackra vinglas med slipningar 200:-



8 st Dessertskålar i pressglas kostar 200:-


En perfekt present...




5 st glas/dessertskålar 150:-




Söt spegel med vit ram 200:-




Här ser man spegelns ram lite bättre...



(33,5 x 49, 5 cm)




Sockersöt liten tavla 50:-



(14 x 19 cm)




En blå mandelkvarn, passar perfekt i det lantliga köket



150:- kostar det





Carpe Diem- skylten kostar 200:-



Nu vill jag önska er alla en riktigt skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar