torsdag 28 april 2011

1800-tals hörnskåp



Hej!




April börjar närma sig till slut och snart är vi inne i Maj månad, men jag njuter i fulla drag av alla härliga vår och sommartecken som dyker upp lite här och var. Det gör Chico också som ni ser ovan...




Idag ska jag visa er ett riktigt vackert gammalt hörnskåp:




Skåpet är 208 cm högt med klockkrönet på




Krönet med klockan går lätt att lyfta bort och då blir skåpet 190 cm högt



Skåpet är nätt och alltså mycket lättplacerat



En riktigt skönhet om ni frågar mig!




Välj själva om ni vill ha klockan på eller inte




Vackra målningar, skåpet är från 1800-talet, mer exakt vet jag dock inte




Längst ner på skåpet finns en lönnlåda, där ni kan gömma alla era hemlisar i. Lönnlådor är väl en charmig detalj?




Förutom lönnlådan finns många hyllplan bakom dörrarna. Nyckel finns och det går att låsa båda dörrarna.









Påskhelgen är förbi och frågar ni mig, kunde den inte blivit så mycket bättre. Jag hann med allt jag ville; god mat med familjen, en utekväll med tjejkompisarna, fick träffa min bästa väns 3 veckor gamla dotter, många bekanta ansikten men även några nya. Plussa sedan på underbart väder och lediga dagar på detta.


Jag hoppas att ni haft en lika härlig helg som jag & Chico haft!




Stor kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar