fredag 25 februari 2011

Antikmässan 2011

Hej!


Dagens Lördagsinlägg blir i form av lite inspirationsbilder från förra helgens mässa i Älvsjö.


Först ut är bilder från den underbara modevisningen med 50/60-tals kläder. Åh vad fint de gjort med passande musik och sååå fina klänningar!





















































Det var ju såklart inte bara fina klänningar på mässan, nej det fanns ALLT där. Det är alltid lika inspirerande att kika i de olika montrarna.



Samtliga montrar pryds av härliga blommor, man är helt övertygad om att det är vår när man är innanför dörrarna


Visst är detta skåpet helt ljuvligt? Det hade gärna fått följa med hem till mig!


Jag gillar gamla Walt Disney figurer, de är så chrmiga tycker jag!


Detta praktfulla bokskåp, från Venedig var redan sålt, vilket jag förstår. Jag avundas de som får ha det hemma! Jämför med karmstolen som står framför skåpet så förstår ni att man måste ha ett ganska stort rum för att få plats med denna möbel.


Vilken patina!

Det var en hel del vintagekläder på mässan, plus att man träffade trevliga damer som gärna berättade hur det var på den tiden när de var unga. Jag som älskar att höra historier från förr, lyssnade mer än gärna.



Denna lampan skulle jag vilja ha. Pistillo heter den och kommer från Italien, den började tillverkas 1964 och finns på flera affärer som nytillverkad. Men jag vill ju givetvis ha en från 60-talet. Det blir så mysigt sken från den...



Svart och vitt- Snyggt,snyggt!


Vårhyacinterna doftade i och för sig jul. Men vackra var de...



Man sitter skönt i Barcelona fåtöljerna...

En klick rosa i vår passar bra


Här träffade jag på två söta tjejer som var klädda i Vintagekläder. Jag var bara tvungen att fota dem. Visst är de vackra? :)


Det var som sagt en väldigt inspirerande mässa, nu ser jag fram emot att göra lite vår-fint i butiken inom kort. Vore trevligt om lite av snön ville lämna marken. Idag är det ju iallafall mildare tack och lov. Snart är det mars och då har jag bestämt att det blir vår! :)


Ha nu en riktigt underbar helg!


Kram Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar