torsdag 9 december 2010

En glimt från min hall...

Det är många kunder och bloggläsare som undrar hur det ser ut hemma hos mig. Eftersom det mesta är vitmålat i butiken tror man kanske att även jag har allting i vitt hemma. Men så är inte fallet. Jag har relativt blandade färger hemma. Jag tänkte visa er lite rum för rum, små glimtar från mitt hem.


Jag bor ju inte i mina drömmars hus än som ni vet, utan i en lägenhet. Men jag sparar på mig saker och möbler som jag en dag ska få inreda mitt sekelskifteshus med...


Välkomna hem till mig!

En gammal guldspegel som har fått lite svartfärg på sig, hyllan under har jag gjort själv och målat i samma svarta färg.


Min Vintage-barbie står och sprider lite härlig färg kring sig. Hon är från 1962


Denna underbara senbarackstol kommer från slutet av 1600-talet eller början av 1700-talet och jag fullkomligt älskar den!


Lite grönt i hallen och ett rött ljus så här i juletid...



Eftersom jag tycker så mycket om stolen har den fått ta plats här i hallen- det första och sista man ser när man kommer hem eller lämnar bostaden.

Det röda ljuset brinner varje kväll hemma hos mig, det ger sånt mysigt sken tycker jag...

Dessa små söta fåglar köpte jag på Antikmässan i Februari. Nu är det inte många månader kvar tills det är dags att besöka Älvsjömässan igen. Längtar!
Detta är ju bara en vägg i min hall, men det är på den väggen som jag har möbler. På andra sidan har jag lite fotografier som jag tycker om och ett litet nyckelskåp, för annars hittar jag aldrig mina nycklar. Sen är det mest små väggar i hallen, eftersom jag har 5 dörröppningar där.
På en annan vägg i hallen hänger förra årets julkapp från min bästa vän. En tavla som hon målat själv. Den ska jag visa er en annan dag. Den är så himla fin, och det roliga med den är att INGEN annan har den! :)
Det var allt från mig, nu ska jag tända lite ljus här i butiken! Varmt välkomna hit!
Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar