torsdag 4 november 2010

November-nytt

Hej på er!
Då har vi klivit in i November och klockan har vridits tillbaka och kvällarna är mörkare. Själv har jag ingenting emot det. Man får ljusare på morgonen och får tända ljus på kvällen.
I dag har jag lite nya saker att visa er. Jag har målat både bord och stolar...
Stilren och vacker matgrupp i vitt 4.000:-
Bredd: 124,5 cm
Djup: 74 cm
Höjd: 72 cm

De 4 stolarna är klädda i beige/vit randigt tyg


Nätt skrivbord med två lådor 1.200:-


Bredd: 89 cm
Djup: 49 cm
Höjd: 73 cm
Stolen vid skrivbordet kostar 550:-

Det finns två likadana av dessa....

Dags att lära barnen eller barnbarnen klockan och att räkna ? Denna söta sak kommer troligtvis från 30/40-talet
200:- kostar den

Ett sött litet ekbord 450:-

Bredd: 61,5 cm
Djup: 33 cm
Höjd: 61 cm
Det var allt för denna gång. Nu ska jag ut och kika vad det blir för auktion i helgen för min del. Det har verkligen blivit dags att fylla på lagret för nu har jag snart jobbat bort det. Men än så länge finns det lite kvar.
Just nu har jag lite Bloggproblem som jag hoppas att någon vill hjälpa mig med. Jag kan inte lägga in några nya bilder i kategorierna till höger (Stolar, Bord osv). Är det någon som har liknande problem eller vet vad felet är? Tills jag löser det får ni scrolla nedåt och kolla gamla inlägg för att se vad som finns i butiken.
Jag hoppas ni har en fin dag i solen!
Kram, Karin

3 kommentarer:

  1. Hej, halsbanden du gör, finns det även halsband för män?
    Tänkte ge ett till min man i julklapp?
    Skulle vilja ha en lite tjockare kedja med två stavar på
    med barnens namn??

    SvaraRadera
  2. Självklart kan jag ordna det. Skicka ett mail till mig så jag kan komma i kontakt med dig.

    vitanovum@live.se

    SvaraRadera
  3. Hej Karin.

    Jag gillar också skarpt när mörkret kryper inpå husknuten och man får tända levande ljus och krypa ner i sin gustavianska skinnfåtölj i skenet av de levande ljusen med en kopp varm choklad och känna värmen från de levande ljusen sprida sig in i kroppen och själen. Det ger sådan ro. Som att tända en marschall på trappen (.)och vänta på att att butiker ska börja julskyla. jag gillar julskylning skarpt.

    SvaraRadera