måndag 14 november 2011

Ny vecka- nya möbler

Hej!
Då var det måndag igen och givetvis har jag lite nya godsaker att visa er.

Bord med klaffar och slåar nedtill i härligt sliten färg

Bredd: 123 cm
 Djup: Med båda klaffarna nedfällda: 65,5 cm ( vardera klaff är 32 cm)
Höjd: 77 cm

Ena klaffen är trären, liksom själva bordsytan, den andra klaffen har sliten röd färg

Nötta och slitna i fägen är slåarna som löper runt bordet

Välj själva om ni vill slipa av den ena klaffen, eller behåll den charmiga röda klaffen som den är

Priset för detta charmiga gamla bord är 2.500:-


Jag kan se bordet som ett serveringsbord eller som en köksö kanske, med massa godsaker på



En gammal klocka, "Polhem" 200:-

Diameter 19 cm
Klockan kommer från ett hem där herren i huset var klocksamlare...

Gammalt spolstativ 300:-

Varför inte linda upp spets på de gamla rullarna

Bredd:  35 cm
Djup: 17,5 cm
Höjd:  33 cm

Idag har jag varit ute och handlat hem lite mys-grejer till lägenheten. En fin lykta, massa blockljus och ett par riktigt mysiga par långa strumpor. Dessutom har jag köpt lite bra krämer och hårprodukter, man måste skämma bort sig lite så här i November. Eller hur?

Nu ska jag kura ihop mig i soffan med mina mys-strumpor och bara vara ikväll.
Hoppas ni har haft en bra start på veckan!

Kram och Kram

2 kommentarer:

  1. Hej Karin,
    Ett helt ljuvligt gammalt bord! Helt i min smak liksom spolstativet.
    Önskar dig en mysstund där i soffan.
    Kramn
    Cia

    SvaraRadera
  2. Jag tar spolstativet! Och älskar att du har tema godsaker på detta inlägg. Du har så mycket godsaker att bjuda på, du.

    ps. jag är seriös, jag paxar spolstativet. d.s

    all right!

    SvaraRadera