tisdag 26 juli 2011

NY LOKAL INOM KORT!

God kväll kära läsare!



Ni undrar antagligen vart jag har tagit vägen, om jag stuckit iväg på semester eller helt enkelt glömt bort att visa er massa nya saker. Idag ska jag berätta för er. Det har skett en del förändringar för min och butikens del. Redan i mars fick jag reda på att jag eventuellt skulle bli tvungen att lämna lokalen som jag hyr på Storgatan och för ett par veckor sedan fick jag det hela bekräftat. Så den 31 juli ska butiken vara tömd och nyckeln ska lämnas. Anledningen till detta är att den gamla biograf-lokalen ska totalrenoveras och hyras ut till ett annat företag.

Men Vita Novum kommer fortfarande att finnas kvar, ni kommer bara få lov att ta er upp på Högberget här i Ludvika istället för att besöka butiken. För er som inte har en aning om vad Högberget är så kommer mer info inom kort med karta, adress och GPS kordinater.


Just nu är dagarna fyllda med renovering av den nya lokalen. För tillfället håller jag på att göra något åt de röda väggarna och de guldfärgade elementen som var när jag fick tillgång till lokalen. Jag har en hel del planer på hur det ska se ut när det blir klart. Givetvis ska jag visa er lite bilder på hur renoveringen går. :)


Men nu när ni vet det, så kan jag visa er ett par nya saker som finns till försäljning, än så länge i butiken på Storgatan:


Gammal underbar skolplansch "Lejon" 300:-

90 x 67 cm


Planschen är i riktigt fint skick


På många balkonger blommar pelargonerna just nu...



Varför inte sätta dem i denna gamla charmiga cykelkorg?

150:- kostar den


En taklampa från USA kanske vore något?



Mysigt till hösten...

200:- kostar den


En annan nyhet är att jag planerar att starta en webb-shop, så att man kan handla saker från hemsidan lite lättare. Jag ska knepa och knåpa lite med min hemsida och se om jag lyckas på egen hand. Men detta är alltså planerat inom kort.


Nu önskar jag er alla en fortsatt mysig tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar