lördag 11 juni 2011

Lärorika bilder

Hej!




Känner mig full av energi idag med massa nya idéer! Det blir helt klart en kreativ eftermiddag för min del efter jobbet.




Har varit på loppis ett par timmar på förmiddagen, lika roligt som vanligt. Hittade en hel del som fick följa med mig hem. Bl.a. ett par gamla glaskannor, så mysigt att servera hemmagjord saft i dem tycker jag. Sen hittade jag en taklampa, från USA, riktigt häftig var den. Sen blev det nån bok som vanligt och lite presenter till barn. :)




Här har jag lite nya saker i butiken:






Härliga 50-tals stolar, jag hade gärna tagit hem de, men vart ska de stå? Skynda er att köpa dem snabbt så jag inte tar hem dem. ;)





Stolarna, som är trädgårdsstolar, har metallunderrede och plastband. Visst är de väl snygga?


Denna stolen kostar 500:-

Sitthöjd: 42 cm

Ryggstolshöjd: 84 cm




Den blå stolen har lite rost på sig, men vad gör det? Det ska väl synas att den varit med ett tag. 300 kr kostar den

Sitthöjd: 45 cm

Ryggstolshöjd: 82 cm





De passar mycket bra ihop tycker jag, fast det inte är samma modell.





Sen har jag lyckats fått tag på 3 ljuvliga gamla skolplanscher

- Det är perfekt på barnrummen med lärorika bilder!





Vargen/Räven kostar 200:-


(Obs! Se skadan på bilden nedan)
( 80 x 105 cm)




Skadan på ovanstående plansch



Skolplanschen med Grodan kostar 200:-
(105x80 cm)



Ekorren och haren kostar 300:-


(105 x 80 cm)






Och så givetvis något vitmålat:





Sött litet radiobord i vitt kostar 450:-




Bredd: 62 cm


Djup: 37 cm


Höjd: 57 cm




Som sagt, har en miljon idéer i huvudet idag, om en timme bär det av hemåt för att få ut dem ur huvudet! :)




Ha en underbar helg kära läsare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar