lördag 12 mars 2011

En glimt från butiken...

Hej på er!
Många av er bloggföljare har ju inte varit i den fysiska butiken i Ludvika, utan kikar mest in här på bloggen och på hemsidan. Idag tänkte jag visa er lite bilder från butiken. Här möbleras det om väldigt ofta kan jag berätta...
De gamla dörrarna från 1939 leder bak till mitt lager, visst är det vackra dörrar? Man kan se att de är väl använda eftersom de är så smutsiga i mitten.
Lokalen är en gammal biograf. Själva biosalongen har jag som lager och verkstad och i foajén har jag min butik. All inredning är från 1939, den stora pampiga spegelväggen som går längs nästan hela väggen, fontänen och det vackra marmorgolvet...

Små kort med gamla bokmärken på 10:-/st

Jag villverkar smycken också, och man kan göra beställningar på bl.a. Namnsmycken. En mycket populär present...


En frukostbricka för 250:-
Djupt fat 50:-
5 st dessertskålar 200:-

Min skattkammare finns hemma hos de flesta tror jag. Har du ingen?
50 kr/st kostar de här i butiken


Läs vad som skrevs i tidningarna på 40-50 och 60-talet. 25:-/st kostar de.
Personligen tycker jag att det är en vacker inredningsdetalj med gamla tidningar...


Gammeldags strutar kostar 20:-/st


Ljuvlig gammal vedlår 2.500:-


Brädor med vacker text "Låt det vara för evigt" och "Jag saknar inget, men väntar på någon" 200:-/st

Kista 350:- och gammal sockerlåda 250:-
Perfekt som förvaring till ljus t.ex.


En tavla, denna kostar 100:-


Tyvärr står fontänen still, men vacker är den ändå. Det är många som frågat om den är till salu. :)

Gamla tavlor finns i denna charmiga trä-låda

Smideshörnan i butiken...

Detta skåp är inte till salu, här finns diverse glas och porslin.
Endast 30:-/st för diverse glasskålar längst ner


Mycket är vitmålat i butiken, men mycket får behålla sin färg...





Här är min utsikt från kassadisken...
Utanför fönstret skiner solen och idag när man vaknade i morse riktigt kände man att det skulle bli en kanondag! Ikväll väntar middag och schlagermys! Vem tycker ni ska vinna ikväll? Jag tror faktiskt att jag håller på Nicke Borg.
Hoppas att ni har en riktigt härlig helg!
Kramar Karin

1 kommentar:

  1. Hej Karin
    Åh så glad jag blev o höra fr dig! Vore ju jättekul o träffas, verkligen på tiden, eller hur.
    Jag är där alla dagar utom onsdag nästa vecka.
    Hoppas du kan komma.
    Tusen vår kramar fr
    Monica

    SvaraRadera