lördag 12 februari 2011

Besjäla ditt hem

Nästa vecka är det äntligen dags för enligt mig i alla fall- årets höjdpunkt-
Antikmässan 2011 i Älvsjö
Jag är som ett barn på julafton när dörrarna til mässan öppnas. Man tittar, känner, och förundras över allt fint som finns där. Vissa saker kan vara otroligt vackra, otroligt gamla, otroligt användbara och många saker är även otroligt sällsynta. Vissa saker får man inte se mer än en gång i sitt liv- och det kan mycket väl vara på antikmässan i Älvsjö man träffar på ett sådant föremål.
Jag, mamma och min syster Stina har som tradition att åka tillsammans på mässan, vi ser alla lika mycket fram emot det. Mamma fixar alltid iordning god matsäck som vi smaskar på under resan. Och som sagt på Fredag är det dags igen. Butiken kommer då att vara stängd, men på Lördag har jag öppet som vanligt.
Årets tema på mässan är
~Besjäla ditt hem~
Jag håller med- inred med själen och gör ditt hem personligt!
På mässan i år är det flera föredrag och jag som älskar att få lära mig nya saker kommer sjävlklart att gå på flera. Jag har planerat att gå på följande:

Lars Sjöberg berättar om hur man bevarar gamla timmerhus.



Lars Sandberg berättar om gamla målartekniker och Byggnadsvård

Men mest av allt ser jag fram emot den Mad- Men inspirerade modevisningen.


Jag kommer med andra ord att få njuta av 50 och 60-tals modet på catwalken. Tror ni jag kommer vara i himmelriket då eller?


Nu är det bara 45 minuter kvar innan butiken stänger. I morgon bär det av på auktion med syster och under veckan ska jag vara här bak på lagret och slipa och måla så att jag kan visa er massor av nyheter.

Jag önskar er alla en ljuvlig helg!
Stor kram, Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar