onsdag 9 juni 2010

Årets första Gårdsauktion

Hejsan!
I Söndags var det premiär. Jag var nämligen på årets första Gårdsauktion. Auktionen innehöll allt som en gårdsauktion ska innehålla. Mycket fina gamla saker, mycket folk, strålande sol, men även spöregn och åska...
Som tur var tog solen över igen efter regnet så man fick torka upp igen och bjuda vidare. Det var väldigt mycket jag ville ha, men eftersom det var mycket folk blev det också tyvärr ganska höga priser.
En riktigt härlig dag hade jag ute i Bondarvet, som ligger utanför Avesta...
Här är några nyinköpta saker som finns till försäljning i butiken:
Ljuvlig skänk *SÅLD*

Bakom dörrarna finns 3 hyllplan

Bredd: 106 cm
Djup: 53 cm
Höjd: 121 cm



"Våra Viktigaste Träd"
Bok & Björk...
Två stycken charmiga gamla skolplanscher i mycket fint skick

*SÅLDA*


På baksidan kan man se vad bilderna föreställer. Visst är de väl underbara dessa gamla skolplanscher?
Måttet på planscherna är 81 cm x 61 cm

Ett fat från Kockum 100:-
23 cm x 17 cm

"Lukulli"
Konfektyrer äro förstklassiga & omtyckta...
Härligt shabby chic är denna gamla karamellburk med lock från Svenska Karamellfabriken i Gefle
350:- kostar burken och är 34 cm hög
Vacker kista som är nött av tiden
SÅLD


Kistan är 31 cm x 21 cm och passar till många saker. Allt från Räkningarna till kärleksbrev...


Kistan och Karamellburken har fått ta plats ute på trappen tillsammans med den gamla spegeldörren & tvättbrädan...

Det var allt för denna gång. Men jag har mer saker på gång lovar jag!

Dags att gå bak på lagret och leta upp några nya projekt. Om det är något speciellt ni väntar på ska dyka upp i butiken får ni gärna lämna en kommentar med önskemål. Ni får gärna lämna kommentarer även om ni inte har önskemål. Det är alltid lika roligt när man får en kommentar. :)

Ha nu en Toppendag!

Vi hörs snart igen!
Kram Karin

1 kommentar:

  1. Hej Karin!

    Vilken underbar blogg, vilka underbara bilder och vilken UNDERBAR butik! Tänk om jag inte bodde sååå himla långt bort. Då skulle här handlas, det vill jag lova!

    Karin, bara så du vet om det, jag lägger in dig som favorit på min blogg...

    Kram Veronica

    SvaraRadera