lördag 20 februari 2010

Inspirationsbilder från Antikmässan...

Hej på er!
Tro det eller ej, men jag har fått vårkänslor!! Det låter helt galet, jag vet. Eftersom snön yr utanför fönstret och meterologerna lovar mer snö och lägre temperaturer.
Detta pga att jag har besökt årets Antikmässa i Älvsjö. Det var som att vrida fram tiden och möta både våren och sommaren på en gång. Underbart!
Självklart tog jag lite fotografier från mässan, och hoppas att dessa ska ge er lite av all den inspiration jag fick...




Alla montrar var dekorerade med ljuvliga blommor. Syren, Liljor, tulpaner... och allt doftade vår och sommar....

Mitt i hallen fanns chansen för oss besökare att handla blommor och lite dekorationer. Vilket jag självklart gjorde. Det blev pärlhyacinter och två små fåglar samt en liten glasvas...


Förutom alla underbara blommor, så var montrarna möblerade med enormt mycket vackra möbler och inredningsdetaljer.



Jag som älskar stora gamla skåp och stolar gick bara runt och njöt i flera timmar....

Jag fick handla också, föll pladask för ett nätt litet bord från 1860 som jag bara var tvungen att köpa. Så nu står det hemma under ett fönster och varje gång jag ser det, så ler jag.

















Detta var en utställning av Pontus Djanaieff och Petter Johansson för ELLE, ELLE interiör & ELLE Mat & Vin. Temat för mässan var Kärleksfulla föreningar, vilket de verkligen lyckats fånga.


Tänk er att få slå sig ner vid detta bord på en måltid...


Syrenen hos Thunérs Antikhandel doftade lika gott som detta bord var vackert!



Stolar, stolar, stolar...jag hade kunnat ta med mig många sådana hem!


Kan det bli vackrare?



Med dessa bilder vill jag önska er alla en trevlig helg! I morgon är det äntligen dags för Auktion på mitt vanliga ställe. De har haft 1 månads uppehåll och därför har jag åkt på andra auktioner under tiden, men inte alls hittat så mycket som jag brukar. Skönt att allt återgår till det vanliga igen. Jag lovar att hitta mycket fint åt er i morgon!

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder, vad mycket vackert det finns....Det gör nästan ont.
    Fram för vårkänslor! Solen värmer faktiskt så här års, vårt inglasade uterum gick nästan att vara i när solen sken igår. Det finns hopp.
    Ha det bra, Pernilla

    SvaraRadera
  2. Men Hej!!
    Vad kul du tittade in till mig! Å vilken fin mässa du har vart på.. Såå många fina saker.. Drömmer om stora skåp här hemma.. Dom pampiga ljusstakarna du visar med..ojojoj.. Ja, där var mycket fint kan jag tro att titta på..

    Ha en bra dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera