torsdag 6 augusti 2009

Loppis-Semester...

Älskar ni som jag, Loppisar? Då kan jag varmt rekomendera er att ta bilen och åka mot Karlskoga, som jag gjorde i Lördags. Jag hoppade in i bilen i vid elva tiden och började åka. Från och med att man passerat Grängesberg sätter det igång. Loppis-skyltar vid vägen, i stort sett varannan kilometer, utan att ta i.
Man hinner precis få upp bilen i hastighet när det är dags att bromsa in igen. Loppis skylt efter Loppis skylt passerar man på vägen mot Karlskoga.
Denna stora lada, Guldsmedshyttans Antik & kuriosa bjuder på mycket ögongodis. Jag stod länge och tittade på de gamla telefonerna, då jag verkligen skulle vilja ha en rikstelefon. Här fanns massa olika modeller, men jag köpte ingen. Här finns verkligen samlarsaker till tusen: tändsticksaskar, mycket barnleksaker, reklamförpackningar, radioapparater mm. Riktigt roligt att bara gå runt och titta. Det var relativt låga priser också tycker jag. Även om det såklart inte var loppispriser....
Men roligast är det väl ändå att hitta loppisar där det finns massa blandade saker. Det är ju så spännande att stiga innanför dörrarna och inte veta vad man ska hitta. Åh, sommaren är verkligen underbar med sina loppisar! ´


Har ni några bra Loppisvägar att rekomendera? Längtar efter en ny Loppis-tripp.
Hoppas ni har en skön torsdag med sol och bad.
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Å vad kul med den fina tävlingen hos Emma..jag har länkat. Tack för tipset om loppisar..man kanske skulle ut på en liten tur:-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera